Kezdőként a fejem fogtam, hogy mennyi furcsa részből is áll és nem értettem minek mi a célja, de mára megvilágosodtam és remélem Neked is segít az alábbi leírás.
Szörftest: a deszka, amin állsz. Tudásszintnek megfelelően más és más deszkákat használnak a sport szerelmesei, de hogy mikor melyik érdemes használni, arról később írok.
Svert: a szörfdeszka alján, középen, a gyengébb szélre tervezett, első sorban tanuló/nagyobb deszkákon található, ami becsukható. Szerepe a stabilitás növelése, a surf oldalirányú elmozdulásának megakadályozása. A helyzete és magasság állítható.
Szkeg: a deszka alján, hátul található szárny, enélkül szörfünk instabil lenne; nem tudnánk előre haladni. Szintén a stabilitás fokozása a célja.
Papucsok: erős szélben szinte nélkülözhetetlen a papucsolás, használója ide bujtatja be a lábát, erős szélben segít az egyensúly megtartásában és a papucsok segítségével egy-egy manőver kivitelélését is gyorsíthatjuk; lábunkkal irányítjuk a deszkát magunk alatt.
Vitorla: a surf motor, a szél befogására szolgál és egyben ez a kormányunk is; megfelelő irányba mozdítva tudjuk majd a szögünket irányítani. A különböző szélerősségekhez különböző méretű vitorlákat használunk.
Bum (fordító ív): árbocra merőleges, a vitorla hátsó-és alsó élét feszítő, vízcsepp alakú eszköz, mely alumíniumból vagy karbonból készül. A modern bum-ok állítható hosszúságúak (így akár több méretű vitorlát is használhatunk vele), és az árbocra gyorsan rácsatolható. A vitorla kifeszítésére szolgált, továbbá ebbe kapaszkodunk és irányítjuk a szörfünket.
Árboc: Epoxy-karbonból készül. Minél magasabb karbon tartalmú az árbocunk, annál keményebb, merevebb, tehát rugalmatlan ezáltal a könnyebben törik.
Árboctalp: ismertebb nevén gyök vagy gyökér. Itt kapcsolódik össze a deszka a vitorlával.
Belépőél: vagy másképp árboczsák; ide csúsztatjuk be az árbocot.
Kilépőél: vagy más nevén hátsó él.
Vitorla alsó része
Árboczsák: a vitorla belépőélén található zsák, ide csúsztatjuk be az árbocot. Kialakítása a belépőél áramvonalas szerű formájának elérését teszi lehetővé.
Latni: segítségével a vitorla alakja, profilja merev marad, ennek köszönhetően jobb a menetteljesítménye, könnyebb a használat és gyorsabb a vitorla. Általában 3-5 darab van egy vitorlában (nagyobb vitorlák esetén 7 db található).
Trapézkötél: a bumon található kötél. Ide akasztjuk be trapézunkat. Ennek segítségével a vitorla húzó erejét testsúlyunkkal tudjuk korrigálni. A trapézkötél beállítása akkor megfelelő, ha beakasztáskor a karunk kicsit behajlított pozíciót fesz fel